06 agosto 2008

hoje penso nisto e no que veio disto e no que isto dará

1

" (...) For I am the first and the last.
I am the honored one and the scorned one.
I am the whore and the holy one.
I am the wife and the virgin.
I am the mother and the daughter.
I am the members of my mother.
I am the barren one
and many are her sons.
I am she whose wedding is great,
and I have not taken a husband.
I am the midwife and she who does not bear.
I am the solace of my labor pains.
I am the bride and the bridegroom,
and it is my husband who begot me.
I am the mother of my father
and the sister of my husband
and he is my offspring. (...)"

The Thunder, Perfect Mind manuscripts at Nag Hammadi
Translated by George W. MacRae
James M. Robinson, ed., The Nag Hammadi Library, revised edition. HarperCollins, San Francisco, 1990.

2

" (...) Senhor Nuno:
I am eu sou the first a primeira and the last e a
última
I am eu sou the honored one a venerada and the
scorned one e a execrada
I am eu sou the hore a puta and the holy one e a
santa
I am eu sou the wife a mulher and the virgin e a
criança
I am eu sou the mother a mãe and the daughter e
a filha
I am eu sou the members o clã of my mother de
minha mãe
Eu sou I am the barren one a estéril
and many e muitas are hers sons são os seus
filhos
I am eu sou she whose wedding aquela cuja boda is
great é grande
and I have not taken e não aceitou a husband
marido
I am eu sou the bride a noiva and the bridegroom
e o noivo
and it is my husband e meu marido who begot
me é quem me gerou
I am eu sou the mother a mãe of my father de meu
pai
and the sister e a irmã of my husband de meu marido
and he is e ele é my offspring a minha
descendência

Desculpe.
Titânia. (...)

e isto está mesmo nas páginas 83 e 84 da TITÃNIA HISTÓRIA HERMÉTICA EM TRÊS RELIGIÕES E UM SÓ DEUS VERDADEIRO COM VISTAS A MAIS LUZ COMO GOETHE QUERIA. do Mário Cesariny na sua Assírio & Alvim

2 comentários:

Bruno disse...

quem te deu esse livro deve ser uma pessoa muito estúpida e filha da puta cabrona cornuda.

sandra andrade disse...

naa. é um gajo porreiro. e quem me passou o thunder, perfect mind também é gajo porreiro. só conheço gajos porreiros